esmaspäev, 11. november 2019

Õppematerjalide kvaliteedi hindamine ja analüüsimine


Mina valisin analüüsimiseks veebist leitud õpimängu memoriin "Lehtpuud Eestis".
Memoriin on tehtud Cnaan Aviv keskkonnas.
Mäng on loodud 04.09.2017, et õppida tundma Eesti lehtpuid ning kinnistada teadmisi.
Autoriks on Veronika Pinka.
Õpimäng on jõukohane 4-7 aastastele lastele, nii noorematele lasteaialastele kui ka vanematele lasteaialastele.



Õppimist toetavad põhimõtted


Õppematerjali põhieesmärk ja õpitulemused


Õpimängus pole sõnastatud ega kirja pandud õpieesmärke. Samuti pole sõnastatud õpitulemusi. Samas on väga lihtne ise seada eesmärgid ning sõnastada õpitulemused, sest mäng on loogiline ja lihtne. Usun, et mängu eesmärk on õppida selgeks Eestis kasvavad lehtpuud või kinnistada eelnevaid teadmisi läbi mängu, mis sobiks mina ja keskkond valdkonna alla. Keele ja kõne puhul oleks eesmärk, et laps oskab nimetada erinevaid Eestis kasvavaid lehtpuid. Kuna õpitulemused sõnastatakse õppijakeskselt, siis selleks oleks, et laps teab Eestis kasvavaid lehtpuid ning tunneb ära nende lehed.

Motiveerivus ja eakohasus


Usun, et antud õpimäng on huvitav ja õppimist motiveeriv. Enne mängu mängimist peaks lastega rääkima, milliseid lehtpuid Eestis leidub ja vaatama pilte. Õpimäng on lastele huvitav ja motiveeriv, sest igale pildile tuleb kõikide piltide seast leida paariline ning see paneb last rohkem pingutama. Mängu saavad mängida eri vanuses lapsed, seega on mängu kasutusaeg väga pikk. Väiksemate lasteaialastega saab vaadata, millistel piltidel on lehed ühesugused ja vanemate lastega saab lugeda puu nimetusi. Eriti motiveeriks mäng lapsi siis, kui pärast mängu mängimist minnakse õpetajaga õue neid puid loodusest otsima ja samuti võiks õuest puulehed kaasa korjata, et hiljem neist midagi toredat meisterdada.

Ainealane korrektsus


Õpimängus on kasutatud õigeid puu nimetusi, õige pildi juures. Materjalis esitatavad andmed ja väited on õiged.

Sobiv maht


Antud õpimäng on sobiva mahuga. Mängus pole liiga palju pilte, et laps mängust ära väsiks ning samas pole ka liiga vähe pilte. Laps saab mängus pilte otsida just nii kaua kui temal selleks aega läheb.

Interaktiivsus


Õpimäng on interaktiivne, sest reageerib õppija tegevusele. Laps vajutab punasele kaardile ning see pöörab ennast ümber, sellega näeb laps, kas tema kaks avatud kaarti sobivad kokku või mitte. Kui kaardid jäävad avatuks ja nendes on ühesugused pildid, saab laps aru, et tema vastus oli õige. See on ka tagasiside tema tegevusele. Õpimängus kasutatavad interaktiivsed tegevused aitavad õppijal materjali paremini omandada, sest lapsel on põnev otsida piltide seast paarilisi.


Vormistuslikud põhimõtted


Liigendatus


Antud õpimängus pole kasutatud liigendatust, sest see koosneb ainult ühest osast. Vajutades mängu lingile avanebki kohe mäng ise. Puudub menüü ja sisukord.

Kujundus


Õpimängu olulised detailid on lihtsasti leitavad, taustast selgelt eristuvad ja piisavalt suured. Memoriini kaardid on punased ning ümber pöörates avanevad pildid lehtpuude lehtedest, mille alla on kirjutatud, millise puu leht pildil on. Valgel taustal on tekst musta värvi, et oleks hästi loetav. Antud kujundus aitab lapsel materjali paremini omandada, sest on liikuv ja huvitav. Õpimäng moodustab ühtse terviku, sest ükski selle osa ei tekita küsimusi.

Keeleline korrektsus


Õpimäng on keeleliselt korrektne. Kõik lehtpuu nimetused on õigesti kirjutatud, õigesse kohta. Kasutatud on suuri tähti ehk kirjatähti, et vanem lasteaialaps oskaks neid sõnu lugeda.

Tehnilised põhimõtted


Tehniline korrektsus


Antud õpimäng on tehniliselt töökorras, vajalikud vahendid töötavad ettenähtult. Vajutades punastele kaartidele pööravad need ennast koheselt ümber ning leides kaks õiget kaarti jäävad need avatuks. 



Ühilduvus

Antud õpimäng on kasutatav eri tüüpi seadmetega, näiteks arvuti, nutitelefon ja tahvelarvuti. Samuti on kasutatav erinevate operatsioonisüsteemidega, näiteks Windows ja iOS.



Selleks, et mängu saaks ka vanemate lastega kasutada, võiks mängus olemas olla kõik lehtpuud, et nemad saaksid kõik lehtpuud selgeks õppida. Samuti saaks õues korjatavatest lehtedest teha herbaariumit.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar